Telefontillstånd

Är något som kan få de flesta människor upprörda, lessen att behöva säga det men det är sant!
Ronnie får sina veckosamtal nu under restriktionerna, det greppar jag okej ! men när det släppt då.. bara för att vi har Ip- telefon så får han kanske inte ringa hem trots att det står så här i Kriminalvårdens författningssamling:


3 a §  Tilllstånd att inom INTIK- systemet ringa IP- telefoni eller till en mobiltelefon kan medges om det efter en avvägning mellan säkerhetsskäl och den intagnes skäl för att ringa samtaletbedöms lämpligen kunna ske.

3 b § Om tillstånd att ringa till IP- telefoni eller mobiltelefon inte kan medgesinom INTIK- systemet enligt 3 a § och den intagne har starka skäl för att ringasamtalet, bör samtalet istället anordnas genom användande av tjänstetelefon. I sådant fall kan det finnas skäl att avlyssna telefonsamtalet.

Allmänna råd
Starka skäl för att få ringa ett samtal till IP- telefoni eller mobiltelefon kan exempelvis föreligga om det gäller samtal till en nära anhörig som endast har tillgång till sådan telefoni och kontakten inte rimligen kan ordnas på annat sätt eller om det gäller samtal till advokat bla bla bla...


OMG..

Aja det återstår väl och se vad dom säger om lite mer än en vecka, Tänker på Mila som blir så glad av att höra pappas röst =D

Nu e det ner i tvättstugan som gäller...

puss


Kommentarer
Postat av: Linnea

ja det skulle vara något sorgligt om det visar säg att jag som "vanlig" medborgare skulle veta MER än kriminalvården vet om diverse saker, tex IP-telefoni samtal, patetiskt!!

2009-03-30 @ 21:13:45
Postat av: CissiLalia

haha ja precis..

2009-03-31 @ 12:29:28
URL: http://cissilalia.blogg.se/
Postat av: Anonym

det är som jag alltid har sagt jag ska fan jobbba på ALLA myndigheter för dom e så fruktansvärt inkompetenta så jag spyr.. nu har jag faktiskt kräkit klart =) jag bara måste få avreagera mej i mellanåt..

2009-03-31 @ 20:42:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0